Obsah školenia: Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch
Úvod do problematiky seminára:
Charakter a určenie zákona o sťažnostiach
Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:
- Základné pojmy
- Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
- Podávanie sťažností
- Odkladanie sťažností
- Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa
Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:
- Prijímanie sťažností a ich evidencia
- Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
- Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
- Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
- Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov
Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:
- Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
- Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
- Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
- Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
- Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice
Záver:
- Zhrnutie seminára a význam znalosti témy pre prax
- Diskusia – priestor na otázky k téme seminára a jeho ukončenie
V priebehu 2., 3. a 4. časti seminára účastníkov oboznámime s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácii vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne si pripravíme krátky rozbor týchto nedostatkov a analýzu príčin ich vzniku.
Komu je určený
Vzdelávanie o problematike prešetrovania a vybavovania sťažností je určené najmä všetkým výkonným zamestnancom verejnej správy, ktorí majú v priamej pracovnej náplni vykonávanie úloh v tejto oblasti, resp. všetkým riadiacim zamestnancom verejnej správy, ktorí v zmysle svojich služobných povinností zodpovedajú za plnenie úloh v tejto oblasti.
Harmonogram školenia: Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch
Rudolf Mozolík
V oblasti prešetrovania a vybavovania sťažností a petícií pracuje od roku 2000. Od roku 2009 je zamestnaný na Úrade vlády SR, v súčasnosti vo funkcii riaditeľa odboru petícií, sťažností a iných podaní.
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.