Obsah školenia: Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.2024
Odborníčka s dlhoročnými skúsenosťami z praxe Vám na našom seminári predstaví konkrétne otázky týkajúce sa:
- aktuálnej legislatívy, zmien v zákone a vo vykonávacích právnych predpisoch najmä v nadväznosti na zavedenie centrálneho informačného systému štátnej služby s účinnosťou od 1. júna 2024
- zberu a spracúvanie údajov na účely podpory tvorby, uskutočňovania a kontroly štátnej politiky v oblasti štátnozamestnaneckých vzťahov a riadenia ľudských zdrojov v štátnej službe
- použitia interného portálu a verejného portálu v centrálnom informačnom systéme štátnej služby
- prístupu služobných úradov do jednotlivých modulov a registrov centrálneho informačného systému štátnej služby
- poskytovania údajov do centrálneho informačného systému štátnej služby
- poskytovania údajov z centrálneho informačného systému štátnej služby
- informačnej povinnosti služobných úradov pri vzniku a zmene štátnozamestnaneckého pomeru
- splnenia podmienok prijatia do štátnej služby (kvalifikačné predpoklady, preukazovanie bezúhonnosti, osobitný kvalifikačný predpoklad, vekový cenzus a súvisiace výnimky)
- štátnozamestnaneckého pomeru a jeho zmien
- možnosti opätovného predĺženia štátnozamestnaneckého pomeru štátneho zamestnanca vykonávajúceho lekársku posudkovú činnosť
- organizačných zmien v služobných úradoch
- povinnosti služobných úradov pri obsadzovaní štátnozamestnaneckých miest v registri výberových konaní
- práv a povinností štátneho zamestnanca
- obmedzení v štátnozamestnaneckom pomere
- odmeňovania
- odstupného a odchodného
- služobného hodnotenia štátneho zamestnanca
- skončenia štátnozamestnaneckého pomeru
- vzdelávania a osobnostného rozvoja
- prechodných ustanovení k úpravám zákona účinným od 01.06.2024
Cieľom školenia je účastníkom predstaviť:
- ako správne postupovať pri uplatňovaní zákona o štátnej službe - prezentácia na konkrétnych príkladoch z aplikačnej praxe, s poukázaním na najčastejšie sa vyskytujúce problémy, praktické rady a návody riešení
- zmeny súvisiace so zavedením centrálneho informačného systému štátnej služby s účinnosťou od 1. júna 2024
- použitie jednotlivých modulov a registrov centrálneho informačného systému štátnej služby
- použitie interného portálu a verejného portálu v centrálnom informačnom systéme štátnej služby
- zmeny umožňujúce flexibilnejšie obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest v služobných úradoch
- ako predísť kontrolným zisteniam pri uplatňovaní zákona v aplikačnej praxi
Dozviete sa aké sú zásadné zmeny, ktoré priniesli jednotlivé novely o štátnej službe v rámci štátnozamestnaneckých vzťahov v oblasti riadenia ľudských zdrojov:
- výberové konania prostredníctvom verejného portálu
- register bývalých štátnych zamestnancov
- systemizácia štátnozamestnaneckých miest
- služobná zmluva a informačná povinnosť služobného úradu
- zmeny v organizačnej štruktúre služobných úradov
- zjednodušenie výberových konaní
- zmeny štátnozamestnaneckého pomeru
- obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest v dočasnej štátnej službe
- podmienky poskytnutia služobného voľna
- úprava služobného hodnotenia
- podmienky na výkon činnosti mentora
- modifikovanie úpravy povinnosti vrátiť odstupné
- iné legislatívno-technické zmeny
PROGRAM šKOLENIA:
1. Aktuálna legislatíva
- Aktuálne zmeny v zákone (zákon č. 99/2024 Z. z. o centrálnom informačnom systéme štátnej služby)
- Predmet a dôvody prijatia posledných noviel zákona
- Ktoré zmeny so sebou priniesli posledné novely zákona o štátnej službe, porovnanie s predchádzajúcim právnym nastavením z pohľadu praxe
2. Podmienky prijatia do štátnej služby a skončenie štátnozamestnaneckého pomeru
- Vznik štátnozamestnaneckého pomeru a informačná povinnosť vyplývajúca zo ZP
- Organizačné zmeny jednoduchšie
- Služobná zmluva a opis štátnozamestnaneckého miesta
- Zmeny štátnozamestnaneckého pomeru
- Zmeny v dočasnom preložení štátneho zamestnanca bez súhlasu
- Vymenovanie do funkcie vedúceho zamestnanca, poverenie a odvolanie
- Čo všetko patrí k procesu skončenia štátnozamestnaneckého pomeru a nároky štátneho zamestnanca pri skončení
- Skončenie na základe zákona
- Vekový cenzus a štatutárny orgán, výnimky z vekového cenzusu
- Povinnosti štátneho zamestnanca vrátiť odstupné a nárok na odstupné pri zániku štátnozamestnaneckého pomeru
3. Obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest a výberové konania
- Obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest výberovými konaniami
- Obsadzovanie štátnozamestnaneckých miest v dočasnej štátnej službe bez výberových konaní
- Overovanie kvalifikačných predpokladov vo výberových konaniach, posudzovanie bezúhonnosti
- Viacerí úspešní uchádzači vo výberovom konaní
- Zriaďovanie výberovej komisie
4. Podmienky vykonávania štátnej služby
- Osobitné služobné voľno
- Samoštúdium štátneho zamestnanca
5. Práva, povinnosti a obmedzenia štátneho zamestnanca
- Majetkové priznanie a čestné vyhlásenie
- Správanie štátneho zamestnanca na všetkých úrovniach
6. Vzdelávanie štátneho zamestnanca
- Oboznamovanie s adaptačným vzdelávaním
- Individuálny plán kompetenčného vzdelávania
- Mentorstvo
7. Služobné hodnotenie štátneho zamestnanca
- Služobné hodnotenie „ex post“
- Námietky voči služobnému hodnoteniu
- Zavedenie minimálnej doby štátnej služby na účely služobného hodnotenia
8. Odmeňovanie
- Funkčný plat štátneho zamestnanca
- Príplatky, náhrady a odmeny
- Priznanie a úprava osobného príplatku
- Pôsobnosť odborov pri odmeňovaní
9. Priestor pre diskusiu a riešenie konkrétnych otázok z praxe
Komu je určený
- subjekty štátnej správy - ústredné orgány štátnej správy a štátne rozpočtové organizácie, orgány alebo úrady, ktoré vykonávajú štátne záležitosti
- vedúcim zamestnancom
- personalistom
- ekonómom
- mzdárom
- kontrolórom
- audítorom
- štátnym zamestnancom a ostatným záujemcom o danú problematiku
Harmonogram školenia: Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.2024
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.2024
Mgr. Jaroslava Antalová
Je absolventkou Univerzity Komenského, filozofickej fakulty, odboru výchovy a vzdelávania dospelých. Celý život pracuje v oblasti riadenia ľudských zdrojov, pracovnoprávnych vzťahov a odmeňovania zamestnancov, z toho 20 rokov vo vedúcich pozíciách ako riaditeľka osobného úradu na ministerstve a v iných orgánoch štátnej správy s celoslovenskou…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.