Obsah školenia: Produktový manažment
Lekcia 01: Myslite ako produktový manažér
Cieľom kurzu je vysvetliť základy produktu. Kurz sa bude zaoberať otázkou, kto je (a nie je) produktovým manažérom. Ďalej sa dotkneme podstaty premýšľania o produkte, to znamená definovanie problému. Pozrieme sa na obľúbené produkty z oblasti zábavy, fitnes, hier, e-shopov a ďalších a budeme diskutovať o týchto témach:
- Ako definovať produkt
- Čo produkt rieši
- V čom sa líši od konkurencie
- Produktové spracovanie služieb
- Rozdiel medzi produktovým manažérom a projektovým manažérom
Základné pojmy
- Výrobok
- Produktový manažér
- Identifikácia problému
Lekcia 02: Zákazník a príležitosť
Cieľom kurzu je pochopiť, ako spoznať svojho zákazníka. Budeme hovoriť o cieľových trhoch /skupinách, profiloch zákazníkov a segmentoch, ako aj o tom, ako sa môžu rozhodovať o dôležitých produktoch. Akonáhle poznáme základnú hodnotu vášho produktu a problém vášho zákazníka, pozrieme sa na schopnosti vášho produktu. Budeme hovoriť o tom, ako profilovať váš produkt a aké budú naše ďalšie kroky. Po lekcii budete mať predstavu o hlavnej funkcii vášho produktu a začnete chápať, aké veľké sú jeho možnosti.
Základné pojmy
- Cieľové trhy a profily zákazníkov
- Segmentácia zákazníkov
- Určenie veľkosti príležitostí
- Snívanie o ďalšej veľkej funkcii
Domáca úloha 02:
Segmentujte zákazníkov pre váš aktuálny produkt alebo fiktívny produkt.
Lekcia 03: Výskum a experimentovanie používateľov
Zákazník je v centre riadenia každého produktu. Ako zistíte, čo vaši zákazníci potrebujú? Ako si tým môžete byť istí, ak práve začínate a ešte nemáte zákaznícku základňu? Tomuto všetkému sa budeme venovať v tejto lekcii.
Pozrieme sa, ako môžete merať výsledky používateľského výskumu. Nakoniec sa naučíte, ako aplikovať techniky, o ktorých sme diskutovali, na váš nápad na novú funkciu vo vašom produkte.
Základné pojmy
- Čo sú persóny a ako ich používať
- Co je UX výskum
- Prieskum používateľov: Ako zistíte, čo vaši zákazníci potrebujú
- Čo vám už vaši používatelia povedali
- Čo vám nepovedali
- Ako urobiť hypotézy
Lekcia 04: Produktová stratégia a MVP
Produktová stratégia môže byť pre produktových manažérov zložitá. Na hodine sa budeme zaoberať pojmami ako vízia, taktika alebo plán. Odstránime hranice medzi týmito aspektmi produktov a budeme hovoriť o praktickom spôsobe myslenia, o stratégii a vytvorení plánu produktov a MVP (Minimálny životaschopný produkt).
Budeme tiež hovoriť o tom, ako stratégia súvisí s minimálnym životaschopným produktom a pozrieme sa na niektoré klasické scenáre produktov. Uvidíte, ako definovať minimálny použiteľný produkt pre vybranú funkciu.
Základné pojmy
- Produktové stratégie
- Vytvorenie produktového plánu
- Prioritizácia
- Definícia produktu MVP
- Drôtený rám
- Príprava prototypu produktu
- Stanovenie cieľov kľúčových ukazovateľov výkonu a OKR
Domáca úloha 04:
- Vytvorenie produktovej stratégie na vytvorenie MVP. Vytvorte si minimálne životaschopný prototyp vášho produktu:
- Formulujte 2 – 3 hypotézy o vašom produkte pre potenciálnu cieľovú skupinu.
- Overte si ich základnou analýzou a prototypom.
- Na základe tohto navrhnite MVP produktu.
- Premýšľajte o spôsoboch predaja a cenách produktu.
- Zvážte potenciálny obchodný model (speňažovanie produktov).
Lekcia 05: Produktová ekonomika, návratnosť investícií
Cieľom kurzu je naučiť študentov premýšľať o jednotkovej ekonomike produktu. Kurz sa bude zaoberať hlavnými ukazovateľmi CAC a LTV a študenti budú môcť určiť aj návratnosť investícií do produktu.
Základné pojmy
- Výpočet LTV (Celoživotná hodnota) nášho produktu
- Výpočet obstarávacích nákladov (CAC)
- Redukcia jednotkovej ekonomiky
- Škálovanie digitálnych produktov
- Výpočet návratnosti investícií
- Štyri hlavné fázy životného cyklu výrobku
Lekcia 06: Agilné metodiky a vývoj produktov
Úloha produktového manažéra vo vývoji produktov, Agile Scrum Framework, práca s nevybavenými, Jira, Lean, Scrum, Kanban.
Cieľom kurzu je oboznámiť študentov agilným spôsobom, konkrétne s metodikou Scrum. Získať predstavu o organizácii nevybaveného produktu v Jire. Naučte sa, ako správne napísať agilný príbeh používateľa Jira a ako sa líši od dokumentu požiadavky na produkt waterfall (niekedy nazývaný aj funkčná špecifikácia alebo štúdia uskutočniteľnosti).
Základné pojmy
- Štruktúra produktového tímu
- Úvod do metodiky Agile Scrum
- Nevybavená organizácia
- Príbeh používateľa, písanie Jira
- Stanovenie priorít a hodnotenie hypotéz
Lekcia 07: Metriky a výkonnosť produktu
Budeme hovoriť o výkone produktu a svete metrík. Ako zistíte, či je váš produkt dobrý? Ako viete, že zmeny, ktoré urobíte, majú zamýšľaný účinok? Pozeráme sa na jednu z najkritickejších otázok každého produktu: Aká je SWOT analýza a metrika severnej hviezdy?
Základné pojmy
- Metrika severnej hviezdy
- SWOT analýza
- Proxy metriky
- Denná metrika aktívnych používateľov, metrika finančných ukazovateľov atď.
Domáca úloha 07:
Identifikujte a navrhnite vlastné metriky produktov. Pripraviť SWOT analýzu.
Lekcia 08: Uvedenie produktu na trh
Poznáte svojho zákazníka, máte stratégiu a plán a viete, ako merať úspech. Prejdime k uvedeniu produktu na trh! Budeme diskutovať o plánoch na uvedenie nových produktov a funkcií, hovoriť o marketingu, PR, distribúcii a o tom, čo sa môže pokaziť.
Základné pojmy
- Plány vstupu na trh
- Uvedenie produktu na trh
- Marketingová produktová stratégia
- Vzťahy s verejnosťou
- Zhromažďovanie spätnej väzby od používateľov a zákazníkov
Lekcia 09: Optimalizácia a gamifikácia
Uvedenie produktu na trh je len začiatok. Teraz to ešte viac vylepšíme. Pozrieme sa na dôležité veci, ktoré by sme mali vedieť o optimalizácii produktu vrátane konverzných lievikov, režimov hostí, vytvárania účtov a populárneho „deravého vedra“. Zameriame sa aj na gamifikáciu, ktorá už nie je len na hry. Pozriete sa na možné drop zóny a gamifikáciu pre vašu navrhovanú funkciu.
Základné pojmy
- Optimalizácia produktu
- Konverzné lieviky
- Gamifikácia
Domáca úloha 09:
Vytvorte odporúčania na optimalizáciu konverzného lievika webovej lokality produktu.
Lekcia 10: Aký by mal byť širší produktový tím?
Pozrieme sa na rôzne varianty produktového manažmentu: spotrebiteľské aplikácie, B2B portály, platformy marketplace, výskum, softvér vs. hardvér, front-end vs. back-end, atď.
Budeme hovoriť aj o tom, s akým multifunkčným tímom môžete pracovať ako produktový manažér (vývoj, dizajn, marketing, testovanie, vzťahy s verejnosťou, právo, predajné tímy, súkromie a súkromie, výskum, analýza, atď.).
Ako môže každý z nich prispieť k vašej práci a kto by mal byť vaším novým najlepším priateľom?
Základné pojmy
- Požadované zručnosti a charakteristiky pre produktový manažment
- Tímy a oddelenia, s ktorými budete pracovať
- Čo potrebujete vedieť pre úspešnú spoluprácu so všetkými typmi spolupracovníkov
Lekce 11: Produktový marketing a škálovanie
V tejto lekcii budeme hovoriť o tom, ako propagovať svoj nový produkt zákazníkom. Ako nastaviť marketingovú stratégiu, ktoré kanály si vybrať, aký spôsob prezentácie a predajné kanály budú najvhodnejšie. Ukážeme si niekoľko príkladov z praxe, ktoré boli úspešné a dozvieme sa aj z viacerých neúspešných.
Ďalej vysvetlíme koncept škálovania a prečo je taký dôležitý pre komerčný úspech výrobkov.
Základné pojmy:
- Marketing
- Škálovanie produktu
Lekcia 12: Skutočné príklady produktového manažmentu z mojej praxe
V tejto poslednej časti budem hovoriť o produktoch, ktoré som sám uviedol na trh. Budeme hovoriť o webových portáloch, e-shopoch, bankových produktoch, B2B telekomunikačných portáloch a ďalších produktoch. Ukážem tiež niektoré produkty, ktoré zlyhali a vysvetlím, čo bolo príčinou a čo sa z toho môžete naučiť.
Komu je určený
Kvalifikačnými požiadavkami na kurz je základné povedomie o internete, ekonomike a užívateľskej/zákazníckej skúsenosti s produktom. Na tento kurz však nie sú vysoké nároky, primárnym predpokladom je túžba a motivácia zlepšovať sa alebo sa dozvedieť nové informácie o produktovom manažmente.
Kurz je určený špecialistom z veľkých firemných spoločností, ktorí sa chcú naučiť základy produktového manažmentu.
Takisto členom malých a stredných firiem, ktorí chcú vytvoriť svoj vlastný nový produkt od nuly a hľadajú spôsob, ako to urobiť správne na prvýkrát.
Je tiež určený širšej laickej verejnosti, ktorá by si chcela vytvoriť vlastný malý produkt a pochopiť viac základy produktového manažmentu.
Kurz nie je určený pre:
- vyšší manažment (úroveň predstavenstva a CEO),
- skúsených produktových manažérov, pretože kurz je určený pre začiatočníkov.
Harmonogram školenia: Produktový manažment
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Produktový manažment
David Rektorys
David vybudoval niekoľko úspešných digitálnych produktov a produktových tímov v oblasti elektronického obchodu, bankovníctva a telco. Dokáže vytvárať a riadiť medzifunkčné agilné tímy, ktoré prinášajú vysokú obchodnú hodnotu. Za najväčšiu profesionálnu hrdosť a úspech považuje vytvorenie a vedenie veľkého multikultúrneho tímu z dvoch krajín,…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.