Seminár

Právne aspekty reklamy liekov, dietetických potravín a zdravotníckych pomôcok

Teoretický a praktický pohľad optikou rozhodnutí ŠÚKLu, Súdneho dvora EÚ a súdov SR

JUDr. Ivan Humeník, PhD.

Problematika právnej regulácie reklamy liekov je charakteristická stručným právnym ukotvením a množstvom nejasných, či hraničných situácií v aplikačnej praxi. Neistotu pri realizácii marketingových aktivít vyvolávajú aj (kvázi) kontradiktórne ustanovenia zákona o liekoch voči ustanoveniam zákona o reklame a nejednoznačná rozhodovacia prax štátneho regulátora. V rámci seminára sa zameriame na správne uchopenie princípov na ktorých majú stáť pravidlá reklamy v zdravotníctve - primárne kľúčové pravidlá pre reklamu liekov, potravín a pomôcok. Na jednotlivé skutkové podstaty budeme nazerať vo svetle rozhodnutí Súdneho dvoru EÚ, slovenských súdov, Rady pre vysielanie a retransmisiu a Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv a budeme hľadať riešenia uplatniteľné v dennej praxi.

Školenie Vám vieme ponúknuť ako inhouse školenie.

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na +421 915 692 889 alebo e-mailom na hana.cerna@dashofer.sk.

Obsah školenia: Právne aspekty reklamy liekov, dietetických potravín a zdravotníckych pomôcok

  • Reklama a východiská jej právnej úpravy
  • Komu je školenie určené: Čo je to reklama liekov?
  • Ako je upravená reklama dietetických potravín a zdravotníckych pomôcok?
  • Subjektívny znak reklamy a jeho odraz v rozhodnutiach SDEÚ a ŠÚKL
  • Výluky z reklamy liekov (názov lieku, internetový výdaj liekov, disease awareness, cenníky, vyžiadaná korešpondencia atď)
  • Ako by mal vyzerať postup identifikácie, či moja činnosť je/nie reklamou liekov
  • Rozdelenie reklamy podľa adresáta (odborná verejnosť vs. široká verejnosť)
  • akázaná reklama na verejnosť – optika zákona o reklame a optika zákona o vysielaní a retransmisii
  • Základné podmienky zákonnej reklamy liekov s diferenciáciou rozhlas/televízia a iné médiá a aplikačná prax ŠÚKL, Rady pre mediálne služby a súdov,
  • Základné požiadavky reklamy liekov podľa adresáta – verejnosť vs. odborníci
  • Osobitosti reklamy na odborníkov – zákaz darov, lekárske návštevy, účasť na odborných podujatiach, vzorky liekov a kontext tejto regulácie na zákon o liekoch (napr. zákaz poskytovania zliav v naturáliách)
  • Porovnávacia reklama liekov – kto si trúfne?..
  • Známe osobnosti a zdravotnícki pracovníci v reklame na lieky – je to možné?
  • Reklama na off label použitie lieku v prípade vydania povolenia na terapeutické použitie lieku
  • Klinické skúšanie v optike regulácie zákona o reklame
  • Osobitosti pri reklame výživových doplnkov s dôrazom na otázky výživových a zdravotných tvrdení
  • Osobitnosti reklamy zdravotníckych pomôcok

Komu je určený

Seminár je určený širšej odbornej verejnosti, najmä advokátom, právnikom zamestnaným na právnych oddeleniach farmaceutických spoločností, pracovníkom marketingových oddelení farmaceutických spoločností a vydavateľstiev, zamestnancom správnych orgánov (predovšetkým ŠÚKL, Rada pre mediálne služby), eventovým a kongresovým agentúram spolupracujúcich s farmaceutickým priemyslom, pracovníkom právnych a marketingových oddelení veľkodistribučných spoločností, lekárňam, ale aj lekárom pracujúcich s materiálmi, ktoré sa považujú za reklamu liekov

Harmonogram školenia: Právne aspekty reklamy liekov, dietetických potravín a zdravotníckych pomôcok

08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
09:00 – 10:30 prednáška
10:30 – 10:45 prestáva
10:45 – 12:00 prednáška
12:00 – 13:00 obed
13:00 – 13:50 prednáška
13:50 – 14:00 prestáva
14:00 – 16:00 prednáška a diskusia

Výhody pre Vás

Kvalitné podklady

Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.

Odpovede od lektora

Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.

Individuálny prístup

Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.

Občerstvenie

Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.

Lektori z praxe

Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.

Online prenos
  • Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
  • Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
  • Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
  • Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
  • Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
  • Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Malé skupinky

Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.

Lektor školenia: Právne aspekty reklamy liekov, dietetických potravín a zdravotníckych pomôcok

JUDr. Ivan Humeník, PhD.

Vykonáva od roku 2008 advokátsku prax na pozícii partnera v advokátskej kancelárii h&h PARTNERS a súčasne sa podieľa aj na činnosti Komory pre medicínske právo – MEDIUS. Okrem advokátskej praxe zameranej na poradenstvo poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, lekárňam a subjektom farmaceutického priemyslu sa venuje aj prednáškovej činnosti v…

Ďalšie semináre lektora

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.