Obsah školenia: Inventarizácia komplexne – bez chýb a pokút
- Právna úprava inventarizácie majetku a záväzkov a vlastného imania vyplývajúca zo zákona o účtovníctve v platnom znení.
- Inventarizácia vo vašej spoločnosti je obligatórna zákonná povinnosť, naučíme vás, ako rozumieť inventarizácii, čo s čím súvisí, ako to urobiť a skontrolovať, mať všetko v poriadku a predísť problémom alebo až uloženiu nie malej sankcie, napríklad pri daňovej kontrole.
- Frekvencia jednotlivých druhov inventarizácie vyplývajúca z platnej legislatívy.
- Zodpovednosť za inventarizáciu a vykonanie inventarizácie, interná smernica, ktorá upravuje praktický výkon inventarizácie.
- Spôsoby vykonávania inventúr (fyzická, dokladová, kombinovaná – kedy, aká).
- Popis vykonania inventúr jednotlivých účtov majetku, záväzkov a vlastného imania – prakticky s upozornením na najčastejšie chyby.
- Vyhotovenie inventúrnych zápisov a súpisov a ich zákonných náležitostí a obsahu v súlade s obligatórnou zákonnou úpravou.
- Vymáhanie a zúčtovanie zavinených mánk a škôd.
- Prechodné a trvalé zníženie hodnoty majetku – povinnosť tvorby opravných položiek k majetku.
- Dlhodobý majetok a jeho odpisy a povinnosť prehodnotenia plánu odpisov v zmysle postupov účtovania.
- Inventarizačné rozdiely, ich zistenie a zúčtovanie, vzájomná kompenzácia mánk a prebytkov.
- Konečný centrálny zápis o výsledku a vyhodnotení inventarizácie majetku, záväzkov a vlastného imania účtovnej jednotky, jeho zaúčtovanie a možný daňový dopad.
- Uschovávanie písomností týkajúcich sa inventarizácie.
- Praktické príklady a odpovede na otázky.
- Diskusia.
Komu je určený
Školenie je určené ekonómom, účtovníkom, externým spracovateľom účtovníctva, majiteľom a konateľom spoločností a tiež všetkým, ktorí sú zodpovední za inventarizáciu majetku, záväzkov a vlastného imania a chcú jej rozumieť.
Harmonogram školenia: Inventarizácia komplexne – bez chýb a pokút
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Inventarizácia komplexne – bez chýb a pokút
Ing. Hedviga Vadinová
Auditorka, daňová poradkyňa a znalkyňa pre oblasť účtovníctva a daní. Je odborníčkou na spracovanie finančných analýz a podnikateľských zámerov. Vo svojej bohatej odbornej praxi sa okrem vedenia účtovníctva, vykonávania auditu a daňového poradenstva, venuje spracovaniu projektov v rámci grantovej podpory z prostriedkov EÚ. Vykonáva tiež ekonomickú…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.