Certifikovaný seminár

IFRS 9 – Finančné nástroje

Účtovanie úverov, cenných papierov, faktúr a iných pohľadávok a záväzkov, opravné položky, zabezpečovacie účtovníctvo

Ing. Martin Svitek PhD.

Dvojdňový kurz venovaný téme IFRS 9 so zameraním na účtovanie úverov, cenných papierov, faktúr a iných pohľadávok a záväzkov, opravných položiek a zabezpečovacieho účtovníctva.

Obsah školenia: IFRS 9 – Finančné nástroje

  • Vysvetlenie definícií v oblasti finančných nástrojov podľa IAS 32 – finančné aktíva, finančné záväzky, nástroje vlastného imania
  • Základné oceňovacie metódy finančných nástrojov – reálna hodnota, amortizovaná hodnota
  • Model klasifikácie a oceňovania finančných aktív – kritérium zmluvných cash-flows a biznis modelu
  • Model klasifikácie a oceňovania finančných záväzkov
  • Príklady na účtovanie úverov (prijatých aj poskytnutých) a cenných papierov (investícií a emisií) približujúce klasifikáciu a oceňovanie v amortizovanej hodnote s výpočtom efektívnej úrokovej miery, v reálnej hodnote cez výsledok hospodárenia a cez OCI
  • Účtovanie derivátov a vložených derivátov
  • Odúčtovanie finančných aktív a záväzkov
  • Pravidlá zníženia hodnoty finančných nástrojov (opravných položiek) – model očakávaných úverových strát
  • Posudzovanie významného nárastu úverového rizika – rozlišovanie medzi fázou 1 a fázou 2
  • Požiadavky na výpočet opravných položiek
  • Špecifické pravidlá v oblasti opravných položiek – fáza 3, finančné aktíva v reálnej hodnote cez OCI, POCI
  • Praktické príklady na výpočet opravných položiek – poskytnuté úvery, obchodné pohľadávky
  • Základy zabezpečovacieho účtovníctva (hedgingu) podľa IFRS 9
  • Prehľad požiadaviek na zverejnenia podľa IFRS 7

Komu je určený

Kurz je vhodný pre účtovníkov a zamestnancov, ktorí sa zaoberajú účtovaním a oceňovaním finančného majetku, finančných záväzkov. Je vhodný pre všetkých, ktorých práca si vyžaduje ovládanie danej problematiky.

Harmonogram

08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia


*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.

Výhody pre Vás

Kvalitné podklady

Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.

Osvedčenie o absolvovaní

Získate osvedčenie o vašej účasti na certifikovanom školení, ktoré vám môže pomôcť v napredovaní vo vašej kariére.

Odpovede od lektora

Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.

Individuálny prístup

Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.

Občerstvenie

Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.

Lektori z praxe

Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.

Online prenos
  • Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
  • Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
  • Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
  • Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
  • Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
  • Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Malé skupinky

Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.

Miesto konania

Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.

Železničiarska 13

811 04 Bratislava

GPS súradnice

N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" ‎

MHD

  • SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
  • SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
  • SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42

Mapa

V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.

Garant certifikátu

Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.

Lektor školenia: IFRS 9 – Finančné nástroje

Ing. Martin Svitek PhD.

Ing. Martin Svitek, PhD. je absolventom Ekonomickej univerzity v Bratislave. Od roku 2004 pôsobí ako metodik pre IFRS v bankovom sektore z toho od roku 2009 v centrále nadnárodnej bankovej skupiny vo Viedni. Je zapojený do činností účtovného výboru Európskej asociácie sporiteľní. Od roku 2009 sa venuje poskytovaniu školení zameraných predovšetkým…

Ďalšie semináre lektora

Termíny a miesto konania

9.12. – 10.12.2024

ONLINE

Ing. Martin Svitek PhD.

9.12. – 10.12.2024

Bratislava

Ing. Martin Svitek PhD.

6.2. – 7.2.2025

ONLINE

Ing. Martin Svitek PhD.

6.2. – 7.2.2025

Bratislava

Ing. Martin Svitek PhD.

14.4. – 15.4.2025

ONLINE

Ing. Martin Svitek PhD.

14.4. – 15.4.2025

Bratislava

Ing. Martin Svitek PhD.

17.7. – 18.7.2025

ONLINE

Ing. Martin Svitek PhD.

17.7. – 18.7.2025

Bratislava

Ing. Martin Svitek PhD.

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.

Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.