Obsah školenia: Dane v neziskových účtovných jednotkách prakticky
- Legislatívna úprava neziskových účtovných jednotiek a ich rozdelenie pre daňové účely
- Povinnosť, alebo nie povinnosť podania daňového priznania dane z príjmov právnických osôb a lehoty všeobecne a tiež pri jednotlivých typoch neziskových účtovných jednotiek – ako sa v tom vyznať. Aké sú ďalšia následné povinnosti vyplývajúce z hmotnoprávnych predpisov.
- Ako odlíšiť zdaňovanú a nezdaňovanú činnosť NUJ právne a ako to správne zachytiť účtovne. Akú analytiku potrebujeme, aby sme vedeli správne urobiť transformáciu výsledku hospodárenia NUJ na základ dane pre daňové účely a správne podať alebo nepodať daňové priznanie. Aké náklady viem uplatniť k zdaňovaným príjmom? Ako vylúčiť náklady k oslobodeným príjmom.
- Štruktúra a princíp posudzovania príjmov neziskovej účtovnej jednotky. Ktoré príjmy patria k hlavnej činnosti, ktoré musím zdaniť a pre ktoré potrebujem dokonca živnosť, prípadne sa registrovať pre DPH.
- Ako podnikať v NUJ a byť platcom DPH. Dá sa to?
- Ako zdaním príjmy z predaja majetku NUJ? Čo dám do výdavkov, ak podnikám, a ak nepodnikám s týmto majetkom?
- Asignácia dane, podmienky priznania. Ako preukázať správnosť a odôvodnenosť ich použitia? Najčastejšie chyby v praxi z pohľadu audítora. Ako si pripraviť podklady na audit, prípadne kontrolu použitia týchto poukázaných prostriedkov? Môžem požiť finančné prostriedky z asignácie dane prostredníctvom tretej osoby?
- Charitatívna reklama. Čo to je? Ako ju prakticky využiť v praxi. Kedy a akú sumu a v akom období môžem oslobodiť od zdanenia? Za akých podmienok?
- Mikrodaňovník a NUJ. Je táto kombinácia možná?
- Prezentácia a uloženie účtovnej závierky, výročnej správy a daňového priznania. Ako to mám urobiť správne a ešte aj v súlade s platnou legislatívou?
- Praktický príklad zúčtovania a zostavenia daňového priznania neziskovej účtovnej jednotky.
Komu je určený
pre všetkých záujemcov
Harmonogram školenia: Dane v neziskových účtovných jednotkách prakticky
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Dane v neziskových účtovných jednotkách prakticky
Ing. Hedviga Vadinová
Auditorka, daňová poradkyňa a znalkyňa pre oblasť účtovníctva a daní. Je odborníčkou na spracovanie finančných analýz a podnikateľských zámerov. Vo svojej bohatej odbornej praxi sa okrem vedenia účtovníctva, vykonávania auditu a daňového poradenstva, venuje spracovaniu projektov v rámci grantovej podpory z prostriedkov EÚ. Vykonáva tiež ekonomickú…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.