Obsah školenia: Špecialista verejného obstarávania
Legislatíva VO a základné pojmy
- pôsobnosť zákona o VO
- základné pojmy
- princípy verejného obstarávania
- výnimky zo zákona o VO
- postupy verejného obstarávania
Príprava verejného obstarávania
- predpokladaná hodnota zákazky,
- finančné limity,
- rozdeľovanie/nerozdeľovanie zákaziek na časti
- súťažné podklady, zmluva
- podmienky účasti
- kritériá na vyhodnotenie ponúk
- zábezpeka
Procesy v rámci postupu verejného obstarávania
- vyhlásenie verejného obstarávania
- predkladanie ponúk
- otváranie ponúk
- posúdenie splnenia podmienok účasti, JED, zoznam hospodárskych subjektov
- hodnotenie ponúk, vrátane uskutočnenia elektronickej aukcie
- ukončenie verejného obstarávania – uzatvorenie zmluvy, register partnerov verejného sektora
- oznámenia vo verejnom obstarávaní
- zmeny zmluvy
- vyhotovenie referencie
Informačné a zverejňovacie povinnosti
- profil verejného obstarávateľa
- archivácia
- informačné a zverejňovacie povinnosti
Revízne postupy a sankcie
- konanie o námietkach
- konanie o preskúmanie úkonov verejného obstarávateľa
- ex-ante posúdenie
- správne delikty a sankcie
Podlimitné zákazky
- zadávanie podlimitných zákaziek, špecifiká, obmedzenia
- zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby; bežná dostupnosť na trhu,
- zjednodušený postup pre zákazky na sociálne a iné osobitné služby
- bežný postup pre podlimitné zákazky
- určenie podmienok účasti
Najčastejšie pochybenia
- pri stanovení predpokladanej hodnoty zákazky
- pri stanovení opisu predmetu zákazky
- pri určení podmienok účasti
- pri určení kritérií na vyhodnotenie ponúk
- pri určení zábezpeky
- pri posúdení splnenia podmienok účasti
- pri vyhodnotení ponúk
- pri uzatváraní zmluvy
- pri plnení informačných a zverejňovacích povinností
Praktické ukážky
Úrad pre verejné obstarávanie, jeho kompetencie
Legislatíva na samoštúdium
Vyhláška č. 41/2019 Z. z. zo dňa 11. 02. 2019, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o technických a funkčných požiadavkách pre nástroje a zariadenia používané na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní
Vyhláška č. 132/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe certifikácie systémov na uskutočnenie elektronickej aukcie
Vyhláška č. 152/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o oznámeniach používaných vo verejnom obstarávaní a o ich obsahu
Vyhláška č. 155/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o jednotnom európskom dokumente a jeho obsahu
Vyhláška č. 481/2023 Z. z., ktorou sa ustanovuje finančný limit pre nadlimitnú zákazku, finančný limit pre nadlimitnú koncesiu a finančný limit pri súťaži návrhov
Vyhláška č. 493/2021 Z. z. zo dňa 13. 12. 2021, ktorou sa ustanovuje finančný limit pre nadlimitnú zákazku, finančný limit pre nadlimitnú koncesiu a finančný limit pri súťaži návrhov
Vyhláška č. 157/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty
Vyhláška č. 171/2019 Z. z. zo dňa 11. 6. 2019, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 157/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty
Vyhláška č. 73/2022 Z. z. zo dňa 14. marca 2022, ktorou sa ustanovujú obsahové náležitosti dotazníka na zápis do zoznamu elektronických prostriedkov na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní
Komu je určený
Záujemcom a uchádzačom o verejné obstarávanie, osobám pripravujúce žiadosti o účasť, ponuky, návrhy; osobám zostavujúcim žiadosti o nápravu a námietky pre záujemcov, uchádzačom či účastníkom
Harmonogram
Prednášky:
18.2.2025, 19.2.2025, 20.2.2025
7.4.2025, 8.4.2025, 9.4.2025
10.6.2025, 11.6.2025, 12.6.2025
22.9.2025, 23.9.2025, 24.9.2025
25.11.2025, 26.11.2025, 27.11.2025
- 08.30 – 09.00 registrácia účastníkov
- 09.00 – 12.00 prednáška
- 12.00 – 13.00 obed
- 13.00 – 15.30 prednáška a diskusia
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate osvedčenie o vašej účasti na certifikovanom školení, ktoré vám môže pomôcť v napredovaní vo vašej kariére.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Certifikát
- Certifikát potvrdzuje odborné vydavateľstvo Verlag Dashöfer.
- Ako príjemca certifikátu máte konkurenčnú výhodu na trhu práce väčšiu dôveru zamestnávateľov vo vaše vedomosti.
- Vzdelávanie ponúka dôkladnú prípravu na skúšku, mentorovanie a poradenstvo odborníkov.
- Podmienkou získania certifikátu je úspešne vyriešený test, čo znamená minimálne 60 % správnych odpovedí na otázky otvoreného a uzavretého typu.
Lektor školenia: Špecialista verejného obstarávania
Mgr. Martina Galabová
Špecialistka s dlhoročnou praxou vo verejnom obstarávaní, pôsobí na sekcii verejného obstarávania Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, kde vedie procesy zadávania zákaziek. Pracovala tiež na odbore verejného obstarávania Ministerstva vnútra SR, na Ministerstve financií SR a v súkromných spoločnostiach ako konzultantka pre verejné…
Ďalšie semináre lektoraIng. Dáša Obuch Paláková
V oblasti verejného obstarávania sa pohybuje od roku 2006. Bola súčasťou implementácie projektu Elektronického kontraktačného systému, ktorý so svojím tímom úspešne zaviedla do praxe.
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
18.2. – 20.2.2025
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
18.2. – 20.2.2025
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
7.4. – 9.4.2025
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
7.4. – 9.4.2025
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
10.6. – 12.6.2025
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
10.6. – 12.6.2025
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
22.9. – 24.9.2025
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
22.9. – 24.9.2025
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.