Seminár

Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov k 31.12.2024 vo verejnej správe

Dr. Jozef Sýkora MBA

Účastníci sa dozvedia viac o podpisovaní inventarizácie, vlastnoručných podpisoch, dátumoch ale aj o dodržiavaní interných pravidiel k inventarizácii. V zmysle zákona o účtovníctve sa povinne vykoná inventarizácia v zákonnom termíne. Bližšie sa tiež dozviete o určení zákonného maximálneho dátumu spracovania inventarizácie v januári a februári 2025. 

Bonus: spracované šablóny k inventúram majetku a záväzkov, príkaz  k inventarizácii a menovania členov, smernica o účtovníctve a smernica o inventarizácii

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na +421 915 692 889 alebo e-mailom na hana.cerna@dashofer.sk.

Obsah školenia: Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov k 31.12.2024 vo verejnej správe

Seminár sa venuje oblasti správnosti inventarizácie majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2024 v januári 2025. 

Bližšie sa pozrieme na rozsah inventúrnych súpisov a vypracovaniu inventarizačného zápisu. Seminár je vhodný pre všetky organizácie verejnej správy, školy a zriadené organizácie, či obchodné spoločnosti. Lektor prezentuje vlastné kontrolné zistenia a skúsenosti s dokumentačnou agendou pri preverovaní inventarizácie majetku a záväzkov a ich rozdielov. 

Bližšie sa rozoberá oblasť dokumentácií v januári 2025 z pohľadu povinností a úloh, ktoré kontrola a zákon o účtovníctve vyžaduje. 

Súčasťou seminára je:

  • Prehľad povinností k pravidlám inventarizovania, úlohám ekonómov, hospodárov a tiež členov komisií,
  • Prehľad novelizovaných úloh pri inventarizácii majetku,
  • Časová stránka inventúr v januári a vo februári 2025,
  • Popis majetku, ktorý určite podlieha inventarizovaniu a podobne. 

Obsahom školenia je:

Inventarizácia majetku a záväzkov  

Vyhotovenie  dokumentácií k inventarizácii

  • Postup pri inventarizovaní
  • Spracovanie výstupov z inventúr
  • Účtovanie rozdielov, škodové udalosti, vyradenie majetku 
  • Inventarizačný zápis, uloženie dokumentácie

Upozornenia lektora do praxe

Komu je určený

Seminár je vhodný pre členov inventarizačných komisií a vedúcich zamestnancov, menovite ekonómovia, rozpočtári, majetkári, hospodári v obciach, organizáciách, štátnej správe, rozpočtových a príspevkových organizáciách obce a štátu, v školách a kultúrnych zariadeniach, vecne zodpovední zamestnanci materských, základných a stredných škôl, školské strediská, štatutári a kontrolóri, zástupcovia riaditeľov, vedúce školských jedální, obchodné spoločnosti, právnické osoby mimo verejnej správy

Harmonogram školenia: Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov k 31.12.2024 vo verejnej správe

8:30 - 9:00 - registrácia
9:00 - 10:45 - prednáška
10:45 - 11:00 - prestávka
11:00 - 12:00 - prednáška


*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.

Výhody pre Vás

Kvalitné podklady

Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.

Osvedčenie o absolvovaní

Získate osvedčenie o vašej účasti na certifikovanom školení, ktoré vám môže pomôcť v napredovaní vo vašej kariére.

Odpovede od lektora

Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.

Individuálny prístup

Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.

Občerstvenie

Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.

Lektori z praxe

Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.

Online prenos
  • Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
  • Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
  • Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
  • Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
  • Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
  • Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Malé skupinky

Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.

Lektor školenia: Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov k 31.12.2024 vo verejnej správe

Dr. Jozef Sýkora MBA

Dr. Jozef Sýkora, MBA pôsobí ako kontrolór a hlavný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Lektor je často prizvanou osobou k výkonom kontrolných aktivít vo verejnej správe. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave…

Ďalšie semináre lektora

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.